Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Mandagkvall

Av Amanda Lindberg - 18 juni 2007 21:58

Jasa jaha nu sitter jag har med en pase Gott&Blandat som jag kopte pa IKEA i lordags. Lagom halsosamt efter gymmet! Hehe

Fast ska jag vara arlig ater jag sallan godis.

Gjorde spaghetti carbonara till middag, och nu ar David nykar. Vagen till mannens hjarta gar sannerligen genom magen!

Kollade min referensstatistik och det visade sig att en person funnit vagen till min blogg fran en sokning efter sexiga underklader pa Eniro! Da blev jag banne mig nojd.

Dagen pa jobbet idag har varit lite sisadar. Lite stressigt. Hade egentligen inte mycket jobb men jag blev avbruten hela tiden sa jag blev liksom aldrig klar... Eller ja, klar blev jag ju faktiskt i slutanden, men jag behovde verkligen varva ned pa gymmet. Skont att rora pa sig och stressa ned. 

Sag ett nyhetsinslag imorse om nagon kvinna som hade ordnat song audition for kvinnor over en viss kladstorlek. Ar det verkligen bra, tankte jag for mig sjalv. Damen som tagit initiativet sade att jo, det var det ju, for att visa att storre kvinnor kan ocksa. Men, tankte jag, kommer det inte bara gora "linjen mellan tjock och smal" annu tydligare? Jo, naturligtvis kunde flickorna dar i rutan sjunga himmelskt bra, men faktum kvarstar ju att de ar overviktiga. Overvikt ar en halsorisk. Det ar mitt storsta problem med det hela. Jag tycker att man ska rora pa sig. Jag tycker inte att man ska vara mager... hm, men ska sanningen fram sa ar jag ocksa valdigt paverkad av alla flickor pa olika bilder som ar sa smala, och da kan jag visst tanka att jag ocksa skulle vilja se ut sa. Det ar lange sedan jag var mager, det slutade jag vara i fjortonarsaldern. Nu ar jag fortfarande smal, och jag styrketranar sa jag har muskler, men ibland ibland sa smyger sig tanken in att jag vill ga ner nagra kilo, for att jag vill se ut som "de dar". Fast tja, jag tar det inte alltfor allvarligt antar jag, nu nar jag sitter har med Gott&Blandat.

Sahar tycker jag egentligen: overvikt ar inte bra, mager ar inte bra, men fin och kurvig det ar bra. Sjalv har jag ganska tydliga kurvor nu for tiden men jag tycker det ar valdigt feminint och kvinnligt och det ar ju en kvinna jag ar, eller flicka eller tjej (jag foredrar lady). 

Sa ja, jag tycker att ni overviktiga ska ta tag i problemet och ga ut och rora pa er. Jag blir glad nar jag ser folk som forsoker bli av med sin overvikt. Det ar modigt, for jag kan forestalla mig att folk glor ganska mycket. 


Hm vet inte hur jag kom in pa det, kanske var min Gott&Blandat.

Nej nu ska jag ta en kvallsdusch.

Dusch ar nagot av det basta som finns mmmm 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:51

Vi kom hem i lordags mitt pa dagen men sedan pa kvallen kunde jag inte sova trots att jag varit uppe sedan klockan fyra pa morgonen. Jag var jatteledsen helt enkelt. Nar jag ar valdigt upprord, eller glad ocksa for den delen, sa ar mitt satt att hant...

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:26

Suck. Jag forsoker vanligtvis att inte tycka synd om mig sjalv men idag ar det banne mig svart. Forsoker hitta ett tempjobb, och ska pa registrering hos en agnecy klockan 15.30 idag, som jag hoppas gar bra. Har jag tur ringer de redan imorgon och sag...

Av Amanda Lindberg - 18 augusti 2007 21:44

Ja nu ar jag har igen. Kanns bade bra och jobbigt att vara hemma, for det ar ju egentligen hemma nu, men nu nar jag varit i Sverige sa kommer jag sakna det mer igen. Har varit uppe sedan klockan fyra imorse, var hemma i lagenheten igen runt lunchtid...

Av Amanda Lindberg - 9 augusti 2007 10:57

Nu är David på väg till flygplatsen! Hans plan avgår om ett par timmar. =) Ska bli jättekul att träffas igen! Känns som en evighet trots att vi sågs för en vecka sedan, men jag tror det alltid kommer vara sådär. Det blir nog så när man, som vi, bodde...

Av Amanda Lindberg - 7 augusti 2007 21:08

Ja imorse bar det av till stranden. Mor min köpte med lunch, varsinn sallad, det är lagom så här i värmen, för varmt är det! På stranden var det en massa folk som vanligt, mycket barnfamiljer och ungdomar. Det är en populär badplats där vi var. Var e...

Ovido - Quiz & Flashcards