Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Amanda Lindberg - 26 juni 2007 13:54

Jajjamensan nu ar jag designer ocksa ska ni veta.

Bilden darovan har jag just fixat till i Gimp, ett bildredigeringsprogram som jag i smyg laddade ned till min jobbdator.

Hela den har historien borjade ungefar klockan tio imorse nar Chefen sa at mig att komma in pa hans kontor. Dar satt han och min manager och tittade pa vart brevpapper. Vi har tva olika sorter beroende pa vad det ar vi ska skicka ut.

"Amanda," sa Chefen, "vilket brevpapper gillar du bast?"

Jag forklarade att jag gillade den ena sorten battre an den andra, for det gick i blatt och jag gillar blatt.

"Jaha mjaja."

Sedan fick jag ga (Chefen ar sa pass excentrisk att jag inte ens ifragasatter sadana har saker jag bara gor dem.).

Nagra minuter senare kom min manager in till receptionen och sa att vi maste andra vara brevpapper for de duger inte langre.

Hon borjade ge den andra receptionisten order,

"Ring de har och fraga om de har nagra forslag pa layouts, farger ja du vet, vi maste ha en modern logo. Se om de har sett nagot bra brevpapper nyligen som verkar ga hem hos de som laser breven."

Jag forsokte gomma mig bakom datorskarmen.

"Okay will do!" sa den andra receptionisten.

Bada tva lamnade rummet, i ungefar tio sekunder. Sedan kom de tillbaka, bada tittandes pa mig, sedan pa varandra och sedan pa mig igen. De var det har jag fruktat och mycket riktigt.

"Men Amanda," sa min manager, "du kan val mala?"

"Ja!" sa den andra receptionisten, "hon ar jatteduktig pa att mala!"

"Jaa jaha..." sa jag.

"Du far designa vart nya brevpapper!" stralade min manager mot mig. "Sesa satt fart!"


Jag tror att jag har fixat ihop nagot nu som ser bra ut, ska bara visa det for Chefen som helt plotsligt hade flytt kontoret. Ingen vet riktigt vart han ar for tillfallet. Sa kan det ga.

Av Amanda Lindberg - 26 juni 2007 10:27



I look at you from across the room

and wish you knew that I was here,

that you could see me, crisp and clear...

But you have your back to me in the dusk and gloom.


How I pray for just a trace of light,

but the rain outside falls hard and heavy.

Please come and hold me fast and steady!

I don't want to be alone tonight.

Av Amanda Lindberg - 26 juni 2007 08:15

Igar nar jag gick hem fran gymmet kom en man fram till mig och gav mig ett papper. Det var en valdigt trevlig och lite forsynt man, men han ville att jag skulle ta hans papper.

"Jaha ja," sa jag.


Pa pappret star det att hans organisation, fritt oversatt fran min sida, kan hjalpa mig att

  • Forbattra familjelivet
  • Ta mig igenom livets svara problem
  • Dra mig narmare Gud
  • Sta emot Djavulen
  • Fa evigt liv


Later som en ratt bra deal tycker jag. Fast jag sa nej. Jag ar nog ett hopplost fall men det kanske var darfor han forsokte med mig? Vem vet.

Och forsta mig inte fel nu, jag har inget emot kristna bara for att jag inte ar kristen, eller nagon annan religion heller. Jag alskar religion och att diskutera religion, men jag tycker inte om nar nagon forsoker salja mig ett "paket med religion". Dar far det vara nog.

Ovido - Quiz & Flashcards