Alla inlägg under april 2007

Av Amanda Lindberg - 27 april 2007 17:02

Det har ar alltsa mitt forsta blogginlagg och jag kanner att jag vill forklara lite saker!

Jag kan borja med att saga att jag kommer slarva oerhort med att skriva å ä och ö. Detta ar inte for att jag ar dalig pa svenska utan bara for att jag saknar ett svenskt tangentbord. Nu for tiden har jag bara ett engelskt.

Sa, varfor har jag inte ett svenskt tangentbord?
Sahar ligger det till:
Den 19:e december forra aret bar det av- jag flyttade till London. Anledningen var att jag traffat en engelsman, David, och distansforhallanden funkar inte sa bra sa jag bestamde mig for att bli av med distansen. Jag traffade for ovrigt David over Internet, i World of Warcraft narmare bestamt!
Det har varit svart emellanat att byta land, och processen ar inte klar an, men jag angrar mig inte alls. En av de svaraste sakerna for mig nar jag kom hit var att hitta ett jobb. Det tog mig lite mer an en manad, nagot som nar jag ser tillbaka pa det inte var sarskilt langt men just da kandes det som en evighet. Jag ska bara jobba tills jag borjar plugga en forfattarlinje i Colchester i host pa ett universitet dar, men just nu ar jag receptionist.

Jag har hallit ogonen pa fenomenet blogg sedan jag fick nys om att de existerade och har i hemlighet varit ganska frestad att starta en egen men jag har aldrig tyckt att jag haft nagot speciellt att skriva om.
Det har jag inte nu heller men jag bestamde mig for att strunta i det. Dessutom kanns det pa nagot satt valdigt skont att ha en lank till Sverige vilket ar den storsta anledningen till att jag skriver pa svenska. Nar man byter land saknar man sitt eget sprak, ibland ganska kraftigt, och det ar faktiskt ganska lattande for mig att sitta har nu, pa jobbet, och skriva pa mitt hemsprak. Det ar annu battre for om chefen dyker in kan han inte forsta att jag inte jobbar eftersom han inte begriper ett ord svenska!

Nagot annat som varje gang har korsat mina tankar nar jag funderat pa att starta en blogg ar nar det ar en bra tid att borja?
Nar kan man starta en blogg?
Jag antar att man kan starta en blogg vilken dag som helst men jag har alltid varit sadan att jag vill ha en anledning. Jag minns en fodelsedag, mina fodelsedagar infaller den 23:e december varje ar, nar jag var liten och fick min forsta dagbok. Naturligtvis ville jag borja skriva i den pa en gang men jag ville vanta till nyarsdagen den 1:a januari eftersom det for mig symboliserade en bra tid att borja nagot som en dagbok. Mamma overtalade mig att borja skriva i min dagbok samma dag som jag fick den.
Igar fick jag ett email av mamma dar hon namnde bloggande och att hon tyckte jag skulle starta en. An en gang var det mamma som fick mig att satta fart.
Sa idag nar jag kom till jobbet bestamde jag mig for att starta min blogg. Nu ar klockan snart halv fem har och antligen har jag tid att strunta i att jobba och istallet skriva min blogg.
Idag ar faktiskt inte en sa himla dum dag att starta min blogg pa. Det var namligen pa dagens datum for ett ar sedan som mitt liv forandrades for alltid. Forra aret den har dagen flog jag till England for forsta gangen for att traffa David. Vi hade traffats tidigare i Sverige, nar han kom och halsade pa, men bara som vanner. Nar jag kom till England blev jag kar och se var det har lett mig.

Sa idag ar faktiskt en riktigt bra dag for mig att starta en blogg. Det finns en anledning for mig att starta den idag eftersom ettarsdag inte ar sa tokigt.

Och namnet Aftonskimmer?
Enkelt!
En kvall ar trakig- det blir morkt och man ska sova for att orka ga upp och jobba nasta dag.
En Afton ar full med magi, langa klanningar och mystiska män. Den skimrar.
Smaka pa ordet.

Aftonskimmer

Jag tror att alla behover lite aftonskimmer i sitt liv nu och da.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards