Alla inlägg den 5 juni 2007

Av Amanda Lindberg - 5 juni 2007 19:08

Den har bilden designade jag at mor min forra veckan =)

Ni kan se skiss som scannades in och sedan det fardiga resulatet! 

Av Amanda Lindberg - 5 juni 2007 12:06

Da var det tisdag igen och dags for tisdagsdikten!

Skrev den nu har pa morgonen faktiskt, ibland far man ju en snilleblixt aven om det inte hander overdrivet ofta kanske. =)
Den saknar titel som de flesta av mina dikter. Du far komma pa en titel sjalv!



Surrounded by the summer breeze there in the night,

I can feel the desire rising within,

And with your beloved name on my lips,

I imagine your slender fingertips,

Gently and tenderly touching my skin

As the stars above shower me with crystal light.

 

Although I dare not call to and cry out for you lest

I by accident should clip your wings,

Making you evaporate and disappear...

But suddenly you are beside me to expel my fear,

Giving me your love- the simplest of things,

As you stroke my hair and hold me tight against your chest.



Resten av detta inlagg tillagnar jag guds vackra skapelse- Mannen.



Skillnaderna mellan man och kvinnor slutar aldrig att forundra mig.

Det ar underbart =)

Men ibland kan det ju ga till overdrift saklart fast oftast tycker jag det ar fantastiskt hur olika vi ar och hur olika vi tanker. Varje dag ar ett aventyr nar man bor tillsammans, atminstone ar det sa for mig och David. Nu kan han ju i alla fall laga mat ordentligt men i borjan var det mest katastrofer i koket.

Ibland blir jag forstas ocksa lite trott... Man och stadning gar inte sa bra ihop. David stadar visst, men bara om jag sager at honom att satta igang. Han bryr sig inte sa mycket om lite damm i vrarna medan jag tycker att vi ska faktiskt stada en gang i veckan.



Sedan ar det det dar fenomenet med strumpor som ska tvattas. Nar man tar av sig en strumpa har den ju en tendens att skrynkla ihop sig till en liten boll. Om man da vill tvatta den och fa den ren sa maste man faktiskt dra ut den igen innan man stoppar in den i tvattmaskinen.

Man drar inte ut sina strumpor innan de stoppar dem i tvattmaskinen. Det ar nastan ett klart faktum verkar det som.

Nu ar det sa att det oftast ar jag som satter pa tvatten. Hur mycket jag an sager det till David sa inser han inte att om man inte tvattar sa har man inga rena klader sa det ar jag som 99% av gangerna tvattar.

En dag undrade David varfor hans strumpor aldrig var riktigt rena...

"Tja," sa jag, "du ratar ju inte ut dem innan de ska tvattas."

"Men..."
"David, tro inte att jag, som ar den som tvattar har, tanker sta och innan jag stoppar in tvatten i maskinen, rata ut alla dina strumpor. Det far du faktiskt gora sjalv."

"Jaha.. ja ja..."

Han borjade rata ut sina strumpor... i ungefar en veckas tid. Nu ar de sma bollar igen... Vi far val se hur lang tid det tar innan han kommer pa det!




Haromkvallen lyckades David ocksa att branna ett finger pa brodrosten, och fem minuter senare hyvla sig i tummen pa samma hand med osthyveln (den har jag importerat fran Sverige), och han var grinig hela kvallen efter det och hade sa himla ont i handen igarmorse att han inte ville ga till jobbet.
"Men sluta nu," sa jag och korde ut honom.

Igarkvall var tummen lite svullen och varlden verkade ga under.

"Imorgon ar den inte svullen langre och kommer vara lakt pa fredag," sa jag glatt.
"Nej... imorgon kommer det vara mycket varre. Och sen kommer det vara sa i flera dagar. Pa fredag kanske den kan borja laka om svullnaden gatt ner."
"David du har ett litet skarsar pa tummen efter osthyveln. Det ar inte ett dodligt sar."
"Det gor faktiskt ont!"
"Jaja."
Gissa vem som hade ratt?

Imorse var all svullnad borta.



Det roliga ar att sa har ar det varje gang David ar sjuk eller har gjort sig illa. Och inte bara David, de flesta man reagerar sa har! De ar macho hela tiden men sa snart de far en forkylning ar de inte sa kaxiga langre.

Det ar ganska roande =)
Jag kopte lite plaster at David hehe. Lite medlidande kan han ju i alla fall fa! =)




Sedan ar det ju alla andra skillnader mellan man och kvinnor.

Man talar om saker och reder ut dem pa en gang, kvinnor tar lang tid pa sig innan de ens sager nagot.
Detta ar nagot som alla kvinnor kan jobba pa. Communication is key.



Ett av mina favoritexempel ar den klassiska konversationen,

"Men alskling vad ar pa tok?" undrar mannen oroligt.

"Inget."

"Jo men jag ser ju att nagot ar fel!"
"Nej det ar ingenting."

"Ar det sakert det?"
"Ja! Sluta tjata."

"Jaha jaja..."
Ett ogonblicks tystnad innan kvinnan till sist utbrister,

"Om du alskade mig sa skulle du veta!!!"



Jag kan lova er kvinnor att 99% av alla män foredrar om ni helt enkelt sager ratt ut vad som ar fel om nagot ar fel istallet for att bara vara tyst. De uppskattar att ni berattar for dem, for da har de en chans att gora nagot at saken, och män tycker om att losa problem direkt.



Män kan inte läsa era tankar!


Jag kan inte upprepa det ofta nog.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur mitt blogginlagg kom in pa det har, men jag har bara en sista sak att tillagga.



Kvinnors största problem är att män inte kan läsa deras tankar och mäns största problem är att de inte kan läsa kvinnors tankar.

Ovido - Quiz & Flashcards