Alla inlägg under juli 2007

Av Amanda Lindberg - 31 juli 2007 18:30

The Truth


I’m not at all in love,

no, that’s really not the case.

For some reason I just happen

to very vividly remember your face.

 

Some moments when I’m awake,

I might occasionally find,

that a thought, a wish, of you,

is flashing through my mind.

 

And I suppose sometimes it happens,

just after I’ve turned off the light,

that I wonder if you ever think of me,

during the long and peaceful night.

Av Amanda Lindberg - 31 juli 2007 18:24

Jajjamensan imorgon bar det av till Sverige. Kanns lite konstigt for jag har inte varit hemma sedan jag flyttade i december. Saknar Sverige en del och speciellt min hund... just nu kan han inte flytta hit, det kostar helt enkelt for mycket att frakta over honom. England ar ett av de varsta landerna att frakta djur till- de far inte sitta i kabinen utan maste aka som fraktgods och det baseras pa vikt, sa for lilla Putte som vager 3 kilo kommer det kosta minst 6700 kronor... Kanns jattejobbigt for jag saknar verkligen min hund. Ska saklart bli kul att traffa honom nu, jag hoppas att han minns mig, men jag kan inte gladjas for jag vet ju att jag kommer att aka utan honom igen.

Jaja jag vet jag vet, han ar "bara en hund" men sa ar det inte for mig. Han ar mer an bara en hund.


David kommer ocksa till Sverige, men inte forran nasta torsdag. Ska bli kul att ha lite semester tillsammans. =) Det var lange sen vi var lediga ihop, forutom pa helgen. Han har lovat att han ska laga en god (!) middag idag eftersom vi inte kommer ses pa en vecka nu. Det ar ocksa skumt, vi har spenderat nasta varenda dag tillsammans sedan jag flyttade hit och vi har inte trottnat an. Var nog i alla fall ratt beslut att flytta fast jag saknar Putte... 

Av Amanda Lindberg - 27 juli 2007 11:22

Den har har jag precis ritat =)
Igar skaffade jag dessutom lite nya fargpennor, alskar namligen att rita med fargpennor, sadana dar som man hade nar man var liten... problemet med dem ar att de ar sa harda att de forstor pappret, sa igar kopte jag "riktiga" fargpennor, som proffsen har nar de ritar, och idag ska jag inviga dem hade jag tankt. =)

Jag hade ocksa tankt sola lite men solen har forsvunnit nu, molnen har vallt in.

Hur som helst, ska rita lite nu! 

Av Amanda Lindberg - 24 juli 2007 22:38

Jaha jaja, nu ar jag a lady of leisure minsann!
Mycket har hant sedan sist anda. =)
I fredagskvall gick jag och David ut och kakade pa Nandos, en resturang som serverar nastan bara kyckling i olika former, helt underbart.

I lordags kopte jag nya och sista Harry Potterboken for fem pund, priskriget har har fatt ner priset valdigt mycket, ibland alskar man ju kapitalism. Vi gick aven och sag femte Harry Potterfilmen, till och med David tyckte den var bra till min stora fornojelse. =)


Imorse tankte jag sola lite for det var antligen sol efter veckor av regn, och gick till ett grasfalt i narheten och spred ut min filt. Det finns en lekpark pa det grasfaltet, och dar var det lite barnfamiljer. Overlag lugnt och trevligt.

Men som vanligt i narheten av mig stannar det inte sa speciellt lange verkar det som. Efter ett litet tag noterade jag en barnvagn med en bebis pa en gangvag kanske 25 meter ifran mig. Jag sag inte till nagon vuxen vid vagnen och lag och glodde pa den ett tag for att se om nagon kom dit, men icke. Jag reste pa mig och traskade over till ungen i vagnen och sag att bakom den lag en medvetslos kvinna.

Jaha? Vad gor man nar nat sant hander?

Jag sag mig omkring, lite latt panikslagen, men pa nagot vis anda ratt sa klar i skallen, och borjade sedan smaspringa till lekparken med de andra foraldrarna.

Ingen kande till kvinnan, men vi organiserade oss snabbt och ringde ambulans for hon tankte minsann inte vakna pa egen hand.

Tacksamt nog ligger vart narmaste sjukhus valdigt nara sa ambulansen var dar inom ett par minuter och kvinnan vaknade till liv igen med hjalp av lite extra oxygen och bars sedan ivag till ambulansen.

Det var en ratt laskig upplevelse faktiskt for det ar en san dar sak som bara hander andra, tanker man ju. Hon hade dessutom forsokt ringa nagon bekant pa sin telefon, tydligen hade hon kant att hon var pa vag att svimma, men hon hade inga pengar pa telefonen. Jag bestamde mig for att ta det som ett tecken och fyllde pa min telefon sa snart jag kunde som inte heller den hade nagra pengar pa kortet....


Har ar ocksa tisdagsdikten. Den har dikten ar inte ny, utan tva ar gammal men jag har kant mig som jag kande mig nar jag skrev dikten ett litet tag nu.



Oi! You, up there!

 

I rarely pray,

But tonight I do,

And I really hope

Someone hear me too.

 

I don’t want to be older,

Just let me stay this wild!
With all the hopes and the dreams

That I had as a child!

 

I didn’t have money,

I didn’t have things,

But none of that mattered,

Because I had my wings!

 

I could go as high as I wanted,

And own stars and skies,

But as I grow older,

All of that fades and dies.

 

All I have now is one thing to ask,

Only one thing to say,

I beg you to listen,

But do as you may:

 

Let the others grow up,

And be nice and clever,

But can you please let me stay

Like a child forever?


Av Amanda Lindberg - 21 juli 2007 09:27

Jaha, igar var sista dagen pa jobbet. Den har sista veckan har varit jobbig och nya tjejen ganska hopplos. Kan inte mycket om datorer inte... men hon far se till att lara sig snabbt.

Kanns lite laskigt, eller mycket laskigt, att nu inte ha nagot jobb, fast jag ar i och for sig fortfarande anstalld, men pa semester till 31:a juli, nar jag officiellt slutar.

Jag hoppas att allt gar bra, men det kanns ganska bra fast det ar laskigt. =)

Idag ska jag forsoka fa tag i ett exemplar av nya Harry Potterboken som kom ut inatt. Har inte reserverat ett ex men det verkar som att de tryckt upp ganska manga. David har dessutom lovat att vi ska ga och se nya harryfilmen idag pa bio och nu har jag kollat upp biotider sa han kan inte saga nej. =) 


Jag hade min sista lunch i min och Kierans lunchklubb igar. Kanns sorgligt! Kommer sakna honom. Lade lite tarotkort for honom dock och de stamde otroligt bra, han blev forvanad. =) Sedan nar jag kom tillbaka fran mina bankarenden hade han andrat min skarmslackare pa jobbet till "Bye bye- sniff". Han kom ocksa in senare med en kaka! (se nedan)


Nej nu maste jag nog ga upp ur sangen. David gav mig frukost har sa jag har inte ens gjort det an idag. Vi var ute och kakade middag igar for att fira och skala till att jag med framgang haft mitt forsta jobb och klarat mina forsta sju manader i England =) 

Av Amanda Lindberg - 18 juli 2007 12:30

Tja det enda som faktiskt blev forstort av hundens bravader igar var min ogonpenna (gjord i tra- som suger upp vatskor bra.. jag ni kan ju gissa) sa Chefen ska kopa en ny at mig. =) Eller ja, jag koper den och han ger mig pengar efterat. Hade inte hjarta att saga att allt mitt smink blev forstort, for sa var det ju inte. Smink ar ju tack och lov forvarade i mer eller mindre lufttata behallare sa det var bara hundkiss pa utsidan av dem, inte ens en hundkissmolekyl inuti askarna. Han skulle betalat bade for vaskan och nytt smink, men man maste vara arlig ocksa. =) Och jag vill inte ha en ny vaska, fick min vackra ladervaska i julklapp av mor min och jag har planerat att den ska vara med mig livet ut.

Nu har jag annu en ny tjej har, den tredje den har veckan, men tack och lov verkar hon vettig och duktig. Hon fattar vad jag menar och lar sig fort!
David kommer hem ikvall =) Ska bli mysigt! Han har ju bara varit borta en natt men eftersom vi var ifran varandra sa mycket sa lange sa kanns det jobbigt fast han bara ar borta en natt, och han skickade ett sms igarkvall dar han sa samma sak aaaaw

*svavar pa rosa moln*

Av Amanda Lindberg - 17 juli 2007 23:11

De tva senaste dagarna har inte varit roliga. Jag har for det forsta varit tvungen att rycka in for den andra receptionisten pa jobbet sa jag har jobbat langre dagar an vanigt (vi gar lite i skift), och for det andra sa ar det ju meningen att jag ska lara upp min eftertradare...

Tjejen som kom in igarmorse var ju sen, och sen var hon trog ocksa. Snappade liksom inte upp vad jag sa. Hon gick pa lunch klockan 12, och jag hade en lite ond aning och mycket riktigt, min chef kom in till mig nar klockan narmade sig 13 och sa att hon inte skulle komma tillbaka. Hon gillade inte jobbet (och det vet man efter inte ens tre timmar? please) och det var for lugnt for henne (hon hangde ju knappt med i svangarna). Sa imorse fick jag en temp, men Chefen gillade inte henne (hon var inte van vid kontor, daligt telefonuppforande osv) sa imorgon far jag annu en ny tjej men forhoppningsvis stannar hon...

Dagen pa jobbet slutade sen med att min Chefs hund, som varit pa kontoret hela dagen, kissade pa min vaska i skinn. Som tur var bara nagra droppar och bara pa ett ytterfack sa det ar lugnt men Chefen var ratt generad, och det ska han banne mig vara ocksa. Jakla hund. 

Av Amanda Lindberg - 17 juli 2007 09:40

Right on time this week =)

Ibland behover det inte vara langt.

Jag hade en period nar alla min dikter var jattelanga. De tog aldrig slut. Sa jag bestamde mig for att trana pa att skriva kort och koncist (om poesi kan vara det) och nu kan jag skriva bade och. =) Sa har ar en kort!


Utan Lås

Jag gav dig kärlek,

jag gav dig allt.

Jag gav dig tårar,

och blodets salt.

Du öppnade mitt hjärtas dörr,

sedan dess är ingenting som förr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards