Direktlänk till inlägg 13 maj 2007

Söndagkväll

Av Amanda Lindberg - 13 maj 2007 22:33

Jag vet inte hur alla andra kanner det men jag kanner mig ibland ganska deprimerad pa sondagkvall. Det ar jobb imorgon igen, och aven om jag inte har speciellt mycket emot mitt jobb, det ar som sagt tillfalligt och inte speciellt anstrangande (aven om jag under torsdag och fredag forra veckan spenderade timmar med diktering), men sondagkvall ar en kvall for väntan.

Du vet namligen att imorgon ska du till jobbet igen, och saker maste saklart forberedas lite for morgondagens slit och slap. Jag gjorde till exempel en sallad alldeles nyss som jag ska ha till lunch imorgon. Under sondagkvall gar jag mest och vantar pa att det ska bli laggdags sa att jag kan vakna imorgon och bli av med mandagen nagon gang. Resten av veckan, bade dagar och kvallar, ar inte alls lika modfallande som sondagkvall.

Sondagskvallar ar ofta tysta och morka. Kanske regnar det. Hela varlden tycks vanta...

Den har sondagkvallen ar varre an vanligt, for David ar borta pa kurs. Han akte i eftermiddags och ar borta under tva veckor.

Sa nu ar det bara jag och Froken Sondag!

Jag kan knappt barga mig till det ar mandag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:51

Vi kom hem i lordags mitt pa dagen men sedan pa kvallen kunde jag inte sova trots att jag varit uppe sedan klockan fyra pa morgonen. Jag var jatteledsen helt enkelt. Nar jag ar valdigt upprord, eller glad ocksa for den delen, sa ar mitt satt att hant...

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:26

Suck. Jag forsoker vanligtvis att inte tycka synd om mig sjalv men idag ar det banne mig svart. Forsoker hitta ett tempjobb, och ska pa registrering hos en agnecy klockan 15.30 idag, som jag hoppas gar bra. Har jag tur ringer de redan imorgon och sag...

Av Amanda Lindberg - 18 augusti 2007 21:44

Ja nu ar jag har igen. Kanns bade bra och jobbigt att vara hemma, for det ar ju egentligen hemma nu, men nu nar jag varit i Sverige sa kommer jag sakna det mer igen. Har varit uppe sedan klockan fyra imorse, var hemma i lagenheten igen runt lunchtid...

Av Amanda Lindberg - 9 augusti 2007 10:57

Nu är David på väg till flygplatsen! Hans plan avgår om ett par timmar. =) Ska bli jättekul att träffas igen! Känns som en evighet trots att vi sågs för en vecka sedan, men jag tror det alltid kommer vara sådär. Det blir nog så när man, som vi, bodde...

Av Amanda Lindberg - 7 augusti 2007 21:08

Ja imorse bar det av till stranden. Mor min köpte med lunch, varsinn sallad, det är lagom så här i värmen, för varmt är det! På stranden var det en massa folk som vanligt, mycket barnfamiljer och ungdomar. Det är en populär badplats där vi var. Var e...

Ovido - Quiz & Flashcards