Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

Förespråkande av sexiga underkläder

Av Amanda Lindberg - 10 maj 2007 13:49

Imorse framför spegeln slogs jag av en tanke. Ni kanske minns min underklädesincident förra veckan... Tja, de trosorna klarade sig finfint i tvätten, de är som nya! Hur som helst, ur byrålådan drog jag fram ett annat par trosor som jag införskaffade förra veckan. Underbara, är de faktiskt. Jag satte dem på mig och kände mig helt plötsligt väldigt nöjd med mig själv.

Hur kom nu det sig? undrade jag i mitt stilla sinne.

Jo, sa här är det: eftersom jag kände mig lyxig i mina nya underkläder så kände jag mig överlag väldigt nöjd och självbelåten.

Därfor förespråkar jag nu att alla kvinnor bör klä sig i sexiga underkläder för sin egen skull.
Man får faktiskt vara belåten med sig själv även om det inte är speciellt svenskt. Och detta faktum är något jag förstått sedan jag flyttade hit. Det är okej att tycka om sig själv och sträva efter att bli bättre eller bara känna sig nöjd med vem man är och stolt över vem man är.

Man behöver inte alltid vara lagom.

Oj herregud jag kan nästan höra helvetes portar öppna sig under mig nu för detta förräderi, men det är sanningen gott folk. Jag har fått nog av lagom. Jag lämnade lagom bakom mig i Sverige. Man kommer ingenstans i världen med att vara lagom.

Nåväl, for att återvända till den viktigaste frågan med detta inlägg:


SEXIGA UNDERKLÄDER



Det spelar ingen roll om du "bara ska till jobbet", om du är singel eller annars om ingen ser dem, för det är inte poängen.
Nej, en kvinna som har på sig sexiga underkläder känner sig helt enkelt jävligt snygg. Eller i alla fall så gör jag det.
Tänk efter, de dagar du har på dig sexiga underkläder så för du dig på ett annat sätt, ett mer självsäkert sätt. Du bär på en hemlighet, för under de där jeansen eller den där kjolen har du på dig ett par trosor som får dig att känna dig som en gudinna. BH:n ska vi bara inte tala om!

Om du däremot har på dig ett par slitna trosor, lätt urtvättade och fladdriga, så känns det inte alls lika bra.
Jag tror stenhart på att en kvinna med sexiga underkläder får mer självförtroende. Tänk dig att du ska hålla ett tal på ett viktigt möte, och under kontorskjolen har du faktiskt på dig ett par djävulskt heta trosor (och matchande BH såklart), och kanske till och med strumpeband! Visst skulle det hela bli lite roligare då? Framför dig sitter en forsamling med ett ganska stort antal människor. Tänk om de bara visste vad du hade på dig! De vet inte, självklart inte (och det är en stor del av nöjet med det här), men tänk om...


På första daten med en ny kille så tror jag att de flesta tjejer klär sig med extra mycket eftertanke och det inkluderar också fina underkläder i nio fall av tio, men nu förespråkar jag alltsa att även om du och karln varit tillsammans några år så skadar det inte alls att överraska honom ibland med ett nytt, sexigt set underkläder (och vem vet han kanske gör samma sak rätt som det är).


Och som sagt, även om du är singel så är det inte tabu att ha fina underkläder. Det är istället bra för dig. Faktiskt. Go on, go get them.


Att klä sig fint, i kläder som får en att må bra, är helt enkelt en annan aspekt av att ta hand om sig själv- något som jag tycker vi gör för lite av. Man kan behöva en self confidence boost ibland.


Så nu tycker jag att Du ska ge dig ut där i shoppingträsket och köpa lite, eller mycket, nya underkläder, och då menar jag inte ett fempack trosor från Ahlens, utan något riktigt snyggt. Det får faktiskt kosta ibland, vad jobbar du annars så mycket för? Unna dig åtminstone ett par snygga trosor, och kanske en BH också och...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:51

Vi kom hem i lordags mitt pa dagen men sedan pa kvallen kunde jag inte sova trots att jag varit uppe sedan klockan fyra pa morgonen. Jag var jatteledsen helt enkelt. Nar jag ar valdigt upprord, eller glad ocksa for den delen, sa ar mitt satt att hant...

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:26

Suck. Jag forsoker vanligtvis att inte tycka synd om mig sjalv men idag ar det banne mig svart. Forsoker hitta ett tempjobb, och ska pa registrering hos en agnecy klockan 15.30 idag, som jag hoppas gar bra. Har jag tur ringer de redan imorgon och sag...

Av Amanda Lindberg - 18 augusti 2007 21:44

Ja nu ar jag har igen. Kanns bade bra och jobbigt att vara hemma, for det ar ju egentligen hemma nu, men nu nar jag varit i Sverige sa kommer jag sakna det mer igen. Har varit uppe sedan klockan fyra imorse, var hemma i lagenheten igen runt lunchtid...

Av Amanda Lindberg - 9 augusti 2007 10:57

Nu är David på väg till flygplatsen! Hans plan avgår om ett par timmar. =) Ska bli jättekul att träffas igen! Känns som en evighet trots att vi sågs för en vecka sedan, men jag tror det alltid kommer vara sådär. Det blir nog så när man, som vi, bodde...

Av Amanda Lindberg - 7 augusti 2007 21:08

Ja imorse bar det av till stranden. Mor min köpte med lunch, varsinn sallad, det är lagom så här i värmen, för varmt är det! På stranden var det en massa folk som vanligt, mycket barnfamiljer och ungdomar. Det är en populär badplats där vi var. Var e...

Ovido - Quiz & Flashcards