Direktlänk till inlägg 2 maj 2007

Jag är egentligen Drew Barrymore

Av Amanda Lindberg - 2 maj 2007 16:35

Idag är det en sådan där dag igen. För guds skull. Jag har haft för många sådana där dagar på sista tiden. Det började dåligt redan imorse- Jag och David hade "an argument" eller något ditåt och vi hann inte reda upp det innan vi båda var tvungna att rusa till jobbet, vilket resulterade i att vi nu har rett upp det hela öover sms. Det tog fyra timmar, men nu är det minsann avklarat. Att reda upp "an argument" över sms är kanske främmande föor de flesta, men eftersom vi bodde så långt ifrån varandra så länge har vi hittat andra sätt att kommunicera på än de "normala".

Sedan när jag suttit i parken och skött mitt och ätit lunch, efter att precis ha läst det sista sms:et som konfirmerade att jag och David nu var på samma våglängd igen, reser jag mig upp for att gå och en främmande man börjar prata med mig.
Prata aldrig med främmande män!
En gyllene regel som jag såklart inte tänkte på just då för att istället glatt stanna och se ned på mannen ifråga.
 "Has anyone ever told you that you look an awful lot like Drew Barrymore?" frågade han, och log.
 "Err no...." fick jag ur mig till svar.
 "Well I'm serious! You look a lot like her! I've been watching you for a while and it's your face and.. well it's just that I'm a photographer and you look like her! It's a compliment by the way."
Ungefär där insåg jag att det var bäst att fly fältet.
 "Really? No that's certainly something no one has ever said to me before," sa jag och gick min väg, i rask takt vilket är ganska imponerande när man är klädd i de obligatoriska högklackade, riktigt högklackade, skorna som man bär om man jobbar på ett kontor i London.

Herregud! En komplimang? Det är några saker vi måste reda ut här.

  •  Jag är nitton år. Drew Barrymore är trettiotvå. Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle vilja se tretton år äldre ut?
  • Drew Barrymore har varit beroende av droger.

Dessutom vill jag verkligen ha mitt eget utseende. Varför skulle jag vilja se ut som någon annan? Naturligtvis har jag också mina dåliga dagar men jag skulle aldrig vilja byta hur jag ser ut.

För mig kunde han nästan inte kommit med en värre forolämpning, jag blir upprörd nu bara av att tänka på det!

Nedan kan du se en bild på mig och en på Drew. Jag har rött hår på den bilden. 
Lika?
(Här ska du förresten säga NEJ)

Jag vill bara se ut som jag gör och jag tänker inte prata mer med främmande män.

Fast jag tror säkert att hans lilla replik har fungerat på många tjejer före mig, liksom hans ord om att vara fotograf. Jag kan se hur det skulle fortsatt, förmodligen skulle han sagt att han kan ta lite bilder på mig, helst naken och sedan, ja, ni kan ju själva lista ut resten.
Nej tack.

Cynisk?
Jajjamensan.

 
 
Pil

Pil

3 maj 2007 20:12

Ha ha, nej ni var inte särskilt lika!

http://pil.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:51

Vi kom hem i lordags mitt pa dagen men sedan pa kvallen kunde jag inte sova trots att jag varit uppe sedan klockan fyra pa morgonen. Jag var jatteledsen helt enkelt. Nar jag ar valdigt upprord, eller glad ocksa for den delen, sa ar mitt satt att hant...

Av Amanda Lindberg - 21 augusti 2007 11:26

Suck. Jag forsoker vanligtvis att inte tycka synd om mig sjalv men idag ar det banne mig svart. Forsoker hitta ett tempjobb, och ska pa registrering hos en agnecy klockan 15.30 idag, som jag hoppas gar bra. Har jag tur ringer de redan imorgon och sag...

Av Amanda Lindberg - 18 augusti 2007 21:44

Ja nu ar jag har igen. Kanns bade bra och jobbigt att vara hemma, for det ar ju egentligen hemma nu, men nu nar jag varit i Sverige sa kommer jag sakna det mer igen. Har varit uppe sedan klockan fyra imorse, var hemma i lagenheten igen runt lunchtid...

Av Amanda Lindberg - 9 augusti 2007 10:57

Nu är David på väg till flygplatsen! Hans plan avgår om ett par timmar. =) Ska bli jättekul att träffas igen! Känns som en evighet trots att vi sågs för en vecka sedan, men jag tror det alltid kommer vara sådär. Det blir nog så när man, som vi, bodde...

Av Amanda Lindberg - 7 augusti 2007 21:08

Ja imorse bar det av till stranden. Mor min köpte med lunch, varsinn sallad, det är lagom så här i värmen, för varmt är det! På stranden var det en massa folk som vanligt, mycket barnfamiljer och ungdomar. Det är en populär badplats där vi var. Var e...

Ovido - Quiz & Flashcards